Oděvní design, další obor z kategorie Výtvarná a uměleckořemeslná tvorba, naše škola vyučuje od září 2013. Žáci se naučí mnohé z „ krejčoviny„, ale zároveň rozvíjejí svou fantazii různými výtvarnými technikami. Ve výtvarné přípravě a navrhování poznají a osvojí si výtvarné řemeslo z různých úhlů. Pracují nejen se základními prostředky, jakými jsou tužka, barvy, jehla a nůžky, ale naučí se výtvarný materiál používat zajímavým a netradičním způsobem. Tento obor připraví výtvarně technické pracovníky schopné navrhovat i zhotovovat oděvy a doplňky, využívat výpočetní techniku a fotografii při uměleckých činnostech. Poznat v souvislostech historii a vývoj oděvu, jeho varianty a nepřeberné možnosti včetně doplňků. Získat vědomosti a schopnosti, které mohou z „ módy „ později přerůst v realizace pro divadlo, film, televizi a reklamu. Zajímavá a důležitá je i možnost spolupráce se žáky ostatních výtvarných oborů školy na společných projektech a přehlídkách. Nedílnou součástí výuky jsou praktická cvičení, kdy na základě teoretických znalostí realizují žáci své nápady, výtvarné návrhy a řemeslně je zpracovávají do výsledných modelů nebo objektů.
Přijetí na studium je podmíněno úspěšným složením talentové zkoušky a školní přijímací zkoušky z českého jazyka a literatury a dějepisu.
Vzdělání je ukončeno maturitní zkouškou. Dokladem o úspěšném ukončení vzdělávání je maturitní vysvědčení.
Absolvent je schopen samostatné tvůrčí činnosti v oblasti komerční i volné tvorby. Může působit na různých pozicích v designérských týmech podniků, reklamních agentur, v médiích aj. Je připraven uplatnit se jako samostatný tvůrčí nebo technickoorganizační pracovník v oblasti zaměřené na design a realizaci oděvu především v oblasti navrhování a realizace oděvních modelů v oděvních firmách a živnostech, případně v navrhování a tvorbě historických a scénických kostýmů pro divadlo, film, televizi apod. Další možností uplatnění je oblast propagace produktů firem vyrábějících oděvy nebo obchodujících s oděvy, kde může pracovat jako výtvarník návrhů propagačních materiálů. Svých znalostí a dovedností může využívat i v osobním poradenství se zaměřením na stylistiku a práci se zákazníkem, při realizaci oděvu v modelových salonech a oděvních firmách na národní i mezinárodní úrovni. Uplatnění nalezne rovněž při vizuálním a propagačním zajišťování módních přehlídek a propagačních akcí. Kromě toho je schopen realizovat se samostatně jako samostatně podnikající řemeslný subjekt v rámci vlastní firmy. Po složení maturitní zkoušky se může ucházet o přijetí ke studiu na VOŠ nebo VŠ odpovídajícího zaměření.
Ukázky prací najdete ZDE
Učební plán
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů: | Počet týdenních vyučovacích hodin: | Celkový počet hodin týdně za vzdělávání | |||
1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | ||
Povinné vyučovací předměty: | |||||
Český jazyk a literatura | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Německý jazyk | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Seminář z anglického jazyka | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Společenskovědní a ekonomický základ | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
Dějepis | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Matematika | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Fyzika | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Chemie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Biologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Základy ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Dějiny výtvarné kultury | 0 | 3 | 3 | 4 | 10 |
Výtvarná příprava | 4 | 4 | 0 | 0 | 8 |
Figurální kresba | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Umělecká prezentace | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Technologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Textilní materiály | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 |
Konstrukce oděvů | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Navrhování | 0 | 2 | 4 | 4 | 10 |
Modelování oděvů | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Praktická cvičení | 6 | 8 | 8 | 6 | 28 |
Celková hodinová dotace: | 39 | 40 | 39 | 37 | 155 |