Název oboru: Ekologie a životní prostředí
Kód oboru:16-01-M/01
Chraň přírodu, tvoř udržitelnou budoucnost
Zajímá tě, jak fungují přírodní procesy a jak můžeme chránit naši planetu? Obor Ekologie a životní prostředí spojuje vědu o přírodě s praktickou ochranou životního prostředí. Během čtyř let se staneš odborníkem na environmentální monitoring, péči o krajinu a udržitelný rozvoj.
Co tě čeká?
Naučíš se terénní výzkum, laboratorní analýzy, práci s moderními technologiemi včetně GIS systémů a environmentálního monitoringu. Získáš zkušenosti s reálnými projekty – od ochrany chráněných území po revitalizace vodních toků, od péče o ohrožené druhy po environmentální vzdělávání.
Tvoje budoucnost
Můžeš se stát pracovníkem národního parku, laborantem v ekologické laboratoři, technikem odpadového hospodářství, lektorem environmentální výchovy nebo projektovým manažerem v oblasti životního prostředí. Připravujeme tě na práci v chráněných územích, laboratořích, ekologických centrech i státní správě. Cesta na vysoké školy přírodovědného směru je pro tebe jasnou volbou, s naším oborem tam máš dveře otevřené.
Proč právě u nás?
- Terénní výuka v chráněných územích regionu
- Moderní laboratorní vybavení a GIS technologie
- Zahraniční stáže v atraktivních lokalitách
- Odborná praxe v ekologických organizacích po celé ČR
- Zkušení ekologové a přírodovědci z praxe
- Propojení s národními parky a ekologickými centry
- Zaměření na lokální environmentální problémy
Začni chránit přírodu pro budoucí generace!
Ke stažení: Obory vzdělání – Zdravotní omezení
Učební plán
| Povinné předměty: | 1.roč. | 2.roč. | 3.roč. | 4.roč. |
| Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Německý jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Společenské vědy | 1 | 2 | 0 | 0,5 |
| Ekonomika | 0 | 0 | 3 | 0 |
| Dějepis | 2 | 0 | 0 | 0 |
| Matematika | 4 | 3 | 3 | 3 |
| Fyzika | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Chemie | 3 | 3 | 1 | 0 |
| Biologie | 2 | 2 | 2 | 3 |
| Základy ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 |
| Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Sociální a komunikační výchova | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
| Ochrana člověka | 0 | 0 | 1 | 0 |
| Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Analytická chemie | 0 | 1 | 0 | 0 |
| Chemická laboratorní cvičení | 3 | 1 | 0 | 0 |
| Ekologie | 0 | 2 | 0 | 0 |
| Ochrana životního prostředí | 0 | 2 | 2 | 6 |
| Monitoring životního prostředí | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Geografie | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Geografické informační systémy | 0 | 0 | 2 | 0 |
| Geologie a pedologie | 0 | 0 | 0 | 2 |
| Speciální botanika | 0 | 0 | 3 | 0 |
| Hydrologie a klimatologie | 0 | 0 | 2 | 0 |
| Speciální právo | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Povinně volitelné předměty: | ||||
| Seminář s anglického jazyka / z matematiky | 0 | 0 | 2 | 0 |
| Seminář* | 0 | 0 | 0 | 2 |
| Seminář* – výběr z nabídky: | Seminář z českého jazyka a literatury | |||
| Seminář z matematiky | ||||
| Interaktivní design a programování | ||||
| Aplikovaná psychologie | ||||
